moodiran مديريت-بازاريابي-تبليغات-برندينگ

ابزارهای مهم در بازاریابی

ابزارهای مهم در بازاریابی

اگر واقعا به فکر ماندن در این بازار و افزایش فروش خود می باشید حتما باید یک سری مولتی ویتامین را برای بازاریابی کسب و کار انتخاب نمایید.

در این مقاله به ۷ مولتی ویتامین بازاریابی برای کسب و کار شما اشاره کردم:

۱- تکنیک سر و صدا در بازاریابی

قبل از اینکه محصول جدید خود را وارد بازار کنید می توانید برای آن سر و صدا راه اندازی کنید، اپل یکی از شرکت هایی می باشد که چنین کاری را برای محصولاتش قبل از عرضه به بازار انجام می دهد، شما هم می توانید قبل از عرضه محصول خود را تبلیغ کنید و یا حتی آن را پیش فروش کنید ! تکنیک سر و صدا در بازاریابی برای هر نوع کسب و کاری امکان پذیر می باشد، چه یک کسب و کار اینترنتی و چه یک کسب و کار فیزیکی هر دو می توانند چین کاری انجام دهند. یک روش دیگر برای ایجاد سر و صدا این است که شما نمونه رایگان محصول خود را در بین مردم پخش کنید، این باعث می شود که به راحتی محصول شما معروف شود و می توانید هر چند وقت یک بار برای محصولات جدید خود از این تکنیک استفاده کنید.

۲- تاثیر لوگو در بازاریابی

در تمام تبلیغات حتما از لوگوی تجاری خود استفاده کنید، اگر هم هیچ لوگویی ندارید حتما همین حالا برای ساخت آن اقدام کنید، وقتی شما از لوگو تبلیغاتی خود در همه جا استفاده کنید باعث خواهد شد دیگران شما را راحت تر به خاطر بسپارند. به احتمال زیاد شما لوگوهای تجاری مختلفی را در ذهنتان دارید، مانند اپل، BMW، سامسونگ و …، این لوگو ها همیشه در ذهن شما باقی می مانند و همین عوامل ساده باعث پیروزی یک کسب و کار می باشد.

۳- تاثیر نام تجاری مناسب در بازاریابی

سعی کنید نامی را برای کسب و کارتان انتخاب کنید که به راحتی در ذهن مخاطب باقی بماند، به راحتی تلفظ شود، برای این کار به اندازه کافی وقت بگذارید، اگر کسب و کار شما کشوری می باشد سعی کنید از انتخاب نام های محلی به شدت پرهیز کنید. از انتخاب نام های طولانی و عجیب و غریب به شدت پرهیز کنید، مردم دوست دارند نام شما را به راحتی تلفظ کنند و دوست ندارند به معنی آن فکر کنند. می توانید از حروف انفجاری در ابتدای نام کسب و کار خود استفاده کنید مانند حروف : پ ، ت ، ب ، ک ، س ، ج نامی مانند بادگیران (نام یک رستوران سنتی در استان هرمزگان ) هم از حروف انفجاری در ابتدای نام خود استفاده کرده است و هم به راحتی تلفظ می شود و همچنین در ذهن باقی می ماند حتی با توجه به بومی بودن کسب و کار نام انتخاب شده به هیچ عنوان محلی نیست و از واژه بادگیر در زبان فارسی می آید. استاد دانشگاه میشیگان استیت بروس ون دن برخ، پژوهشی را در مورد نام های تجاری انجام داد و متوجه شد از هر ۲۰۰ نام تجاری پرفروش، ۱۷۲ نام تجاری از حروف انفجاری استفاده می کنند، از جمله بیگ، برگر کینگ، کادیلاک، کنتاکی، تاید، تویوتا و…

۴- تاثیر اندازه تبلیغات در بازاریابی

اگر شما از آن دسته از افرادی می باشد که به تبلیغات در پیک ها، روزنامه ها و مجلات علاقه مند می باشید، حتما به این نکته توجه کنید که اندازه تبلیغ شما رابطه مستقیم بر تاثیر آن خواهد داشت اصولا مردم بر اساس اندازه آگهی نسبت به کسب و کار شما قضاوت می کنند، مردم تصور می کنند آگهی های کوچک مربوط به کسب و کارهای کوچک می باشد و آگهی های بزرگتر مربوط به کسب و کارهای بزرگ و با اعتبار بیشتر، بنابراین به این نکته توجه کنید که اندازه آگهی شما رابطه مستقیم با اعتبار و بزرگی کسب و کار شما از دید مشتری دارد. اگر توانایی یک تبلیغ تمام صفحه را ندارید و می خواهید یک چهارم یک صفحه را آگهی بزنید، سعی کنید آگهی شما در نیمه بالایی و سمت راست صفحه باشد، زیرا در ایران ما همه چیز را از راست به چپ می خوانیم و بنابراین آگهی هایی که در نیمه بالا و در سمت راست چاپ شده باشند بیشتر دیده می شوند.

۵- تاثیر تکرار در بازاریابی

تکرار بیشترین تاثیر در تبلیغات و بازاریابی شما خواهد داشت، اگر آگهی شما به اندازه کافی تکرار نشود، هرگز انتظار نداشته باشید نتیجه خوبی به دست بیاورید. متاسفانه روزانه پول های زیادی بابت آگهی های تبلیغاتی به هدر میرود و صاحبان کسب و کار ها همیشه شاکی هستند که تبلیغات اصلا تاثیر گذار نبوده است، اما آنها این موضوع را نمی دانند که یک آگهی با ۱ الی ۳ بار نمی تواند هیچ نتیجه ای برای شما به ارمغان بیاورد. اگر می خواهید برای ۱ یا ۳ بار تبلیغ کنید، اصلا این کار را انجام ندهید، بلکه در ابتدا یک بودجه تهیه کنید و سپس یک آگهی با دفعات تکرار بالا درج کنید، بهتر است یک آگهی را هر هفته یک بار و به مدت حداقل ۳ تا ۶ ماه درج کنید. اگر چنین بودجه ای ندارید بهتر است از تراکت های تبلیغاتی استفاده نمایید. اگر هم می خواهید بدانید چرا تکرار در تبلیغات بسیار مهم می باشد لطفا مقاله ۲۰ قدم تا موفقیت عملیات بازاریابی و تبلیغات را حتما بخوانید تا متوجه شوید که چرا تکرار یک آگهی تا این مقدار مهم می باشد.

۶- تاثیر شخصیت کارتونی شما در بازاریابی

سعی کنید برای کسب و کار خود یک شخصیت کارتونی داشته باشید، شخصیت کارتونی شما اگر به اندازه کافی تاثیر گذار باشد به راحتی در دل و ذهن مشتریان می نشیند و شما به راحتی می توانید پیام های تبلیغاتی خود را از طریق همین شخصیت منتقل کنید. اگر شما هم به یاد داشته باشید شرکت داروگر برای تبلیغات خمیر دندان خود که برای کودکان نیز بود از یک شخصیت به نام عمو قور قوری استفاده می کرد و این شخصیت توانست به راحتی بازار هدف خود را که همان کودکان بود تحت تاثیر قرار دهد. اگر شما توانایی استفاده از تبلیغات تلویزیونی ندارید می توانید از تصاویر آنها در تبلیغات به همراه پیام بازاریابی خود استفاده کنید، به صورت مثال می توانید یک تبلیغ به صورت یک داستان تصویری با کمک همان شخصیت ایجاد کنید، چنین تبلیغی به این راحتی از ذهن ها خارج نمی شود و حتی مانند یک ویروس دست به دست خواهد شد، مخصوصا اگر برای کودکان باشد. مثلا رونال دلقک بر روی محصولات مک دونالد باعث میشود کودکان علاقه بسیاری به محصولات آنها نشان دهند. حتی گاهی اوقات این شخصیت بر اساس سلیقه های زمانی می تواند تغییر کند و بعضی از آنها بهتر است تغییری نکنند.

۷- استفاده از رنگ در بازاریابی

یک سوال که ذهن افراد را درگیر می کند این است که آگهی سیاه و سفید باشد یا رنگی، تاثیر کدام یک بیشتر می باشد ؟ اگر شما از رنگ ها به شکل درست و صحیح در تبلیغات خود استفاده کنید، حتما نتایج بهتری دریافت خواهید کرد، مردم زیبایی را دوست دارند و رنگ یکی از عوامل این زیبایی محسوب می شود، پس سعی کنید از رنگ ها در تبلیغات استفاده کنید و همچنین در استفاده از رنگ ها نیز زیاده روی نکنید. البته تبلیغات سیاه و سفید نیز اگر به اندازه کافی اصول را رعایت کنند می توانند نتایج مناسبی دریافت کنند و به این معنی نیست که تبلیغات سیاه و سفید نمی توانند نتایج مناسبی را به همراه داشته باشند. صحبت پایانی… سعی کنید از تکنیک های گفته شده در بازاریابی خود استفاده کنید، تبلیغات مناسبی را طراحی کنید و آن را بارها منتشر کنید، از شخصیت تجاری خود داستان تصویری بسازید، به اندازه آگهی و مکان آگهی خود توجه کنید. این تکنیک ها را می توانید در کسب و کار های اینترنتی نیز به کار ببرید، به صورت مثال شما می توانید از یک بنر تبلیغاتی بزرگتر استفاده کنید تا بهتر دیده شوید و همچنین اگر وب سایت مناسبی را انتخاب کرده اید حتما از یک تبلیغ سه ماهه بهره ببرید، حتی می توانید شما هم یک شخصیت تجاری داشته باشید و داشتن چنین شخصیتی در کسب و کار های اینترنتی و استفاده از آن به شکل های مختلف بسیار ارزانتر می باشد. تبلیغات خود را هم در دنیای فیزیکی و هم در دنیای مجازی استفاده کنید، در حقیقت آنها باید با یکدیگر ترکیب شوند تا تاثیر بیشتری داشته باشند، حتما در جامعه های مجازی خود نیز این تبلیغات را منتشر کنید.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...