moodiran مديريت-بازاريابي-تبليغات-برندينگ

چگونگی ایجاد هویتی پایدار برای برند

چگونگی ایجاد هویتی پایدار برای برند

ایجاد یک برند ماندگار و باثبات با هویتی قدرتمند، بی شک کار ساده ای نیست اما می توان با برنامه ریزی های منسجم و دقیق به این امر مهم دست یافت.

هویت برند تمامی عوامل بصری که یک برند برای ایجاد تمایز میان خود با سایر رقبا در یک بازار، از آنها استفاده می کند را در بر میگیرد. در بازارهای پر رقابت امروزی، هرگونه اشتباه در ایجاد هویت برند و یا هرگونه تغییر در آن، به سرعت توسط مخاطبان گوناگون دیده می شود و مورد قضاوت قرار می گیرد. برندهایی برتر هستند که نه تنها در حال حاضر هویتی قدرتمند دارند بلکه در گذشته نیز با هویتی غنی به حیات خود ادامه داده اند و در آینده و برای دهه های بعدی نیز به همین صورت ادامه خواهند داد. هویت بصری و طراحی لوگو تنها شروعی برای ایجاد هویت اصلی یک برند است، اگرچه ضروری است اما ابدا کافی نیست و تنها بخشی از هویت اصلی را تشکیل می دهد.

اپل، مثال خوبی از یک برند با هویتی قوی و ماندگار است. از ثبات در لوگوی آن گرفته تا پیامی که همواره به مخاطبان خود انتقال داده، در طول سال های مختلف همواره یکسان بوده است. البته هویت پایدار، تضادی با به روز شدن و پیشرفت ندارد، آنچه مطرح می شود ثبات در هویت اصلی، پیام و داستان برند و ارزش های آن است. اپل با تولیدات اولین کامپیوترهای خود در دهه ی هشتاد (Lisa) تا به اکنون، به خوبی به مخاطبان خود نشان داده است که چگونه برندی است و چه ارزش هایی را در بر دارد.

1- شناخت کامل از کسب و کار:

اولین و مهمترین گام در ایجاد هویتی ماندگار برای یک برند، درک کامل از تمامی اجزا و ابعاد آن است. نمی توان آینده را بدون توجه به گذشته ساخت. بدین منظور می توانید با تشکیل جلسات مختلف با مشورت و صحبت با افراد آگاه در این زمینه، تحقیقات خود را کامل کنید و با بینش و نگرش بهتری نسبت به کسب و کار خود و فعالیت های آن اقدام به تدوین هویت کنید.

2-درک کامل از این مطلب که هویت برند تا چه اندازه می تواند بر موفقیت، تاثیرگذار باشد:

در ایجاد هویت برای یک برند، تنها زیبایی های بصری مهم نیست. اینگونه نیست که هر طرحی که زیباتر باشد به عنوان هویتی مناسب در نظر گرفته شود. هویت برند باید در راستای استراتژی ها و پایه های آن برند باشد. در انتخاب هر طرحی و هر پیامی همواره باید به این مطلب توجه نمود که آیا با اهداف تعیین شده ی کسب و کار ما هماهنگی ایجاد می کنند یا خیر. آیا خلاقانه طراحی شده اند یا سبکی تقلیدی دارند. هویت یک برند همان چیزی است که در ذهن افراد، برند شما را تداعی میکند و با آن ویژگی ها در اذهان باقی می ماند. پس اهمیت آن غیر قابل انکار است.

3-بیان داستانی مناسب برای برند:

هویت یک برند باید بتواند احساس خاصی در مشتریان ایجاد کند و به عبارتی آنها را برانگیخته کند، برند را به خوبی معرفی کند و راه مسیر آن را در آینده به خوبی نشان دهد. همچنین بتواند دلیل وجودی برند را به خوبی به مشتریان نشان دهد و بیان کند که قرار است چه ارزشی برای مخاطبان خود ایجاد کند. آمازون (Amazon) مثال خوبی است که تصویری مناسب از خود نشان داده است با این پیام که قدرت انتخاب گسترده ای در اختیار مشتریان خود قرار می دهد و هیچ گونه استرسی در تجربه ی خرید آنلاین خود نخواهند داشت و با آرامش و راحتی، به آنچه می خواهند دسترسی پیدا می کنند.

4-ایجاد تناسب و تطابق میان هویت بصری با سایر عوامل:

هویت برند شما تنها یک تصویر واحد (لوگو)نیست و باید بتواند همگام با دیگر ابزارها نیز خود را به درستی نشان دهد.یکی دیگر از ابزارهایی که هویت برند را می سازد، توجه به رسانه های اجتماعی است که در دنیای امروز برندها نقش بسیار حیاتی دارد. زمانی که در صدد طراحی هویت برند خود هستید، سازگاری میان تمام اجزای برند، برای داشتن هویتی منسجم تر را باید به خاطر داشته باشید.

5-هویت برند خود را پنهان نکنید:

هویت یک برند، همچون دیگر اخبار یک شرکت، استراتژیک و مهم است و می تواند در برد خبری قرار بگیرد. تغییرات کوچک در بخش های کوچک، برای مثال تغییر در لوگوی یک برند نیز اهمیت فراوان دارد. آنچه مسلم است این است که اکثر مردم تغییر را دوست ندارند و ممکن است با هرگونه تغییر در هویت یک برند (هرچند بسیار عالی باشد) همچنان مخالفت نشان دهند. در نتیجه با خبر رسانی های به موقع و با بیان ابعاد مختلف دلایل تغییر و بیان برتری ها و ویژگی های آن، می توانید تا حدی از این مخالفت ها، دور شوید در غیر این صورت نمی توانید در تغییرات خود ثابت قدم باشید. گپ (GAP)پس از شش روز رونمایی از لوگوی جدید خود(سمت راست)، دوباره به همان لوگوی قدیمی (سمت چپ) بازگشت. gap

2 نظر

  1. دانلود آهنگ های جدید ماه مبارک رمضان 95:

    سلام لینک آخرین تیتراژ های صدا و سیما با عنوان بهترین آهنگ های رمضان 95 دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبای کاکو بند به نام بهشت (تیتراژ پایانی ماه عسل) http://shargh.us/fa/28430/دانلود-آهنگ-جدید-و-فوق-العاده-زیبای-کاک.html دانلود آهنگ جدید محمد علیزاده بنام برادر http://shargh.us/fa/28423/دانلود-آهنگ-جدید-محمد-علیزاده-بنام-برا.html دانلود آهنگ جدید محسن یگانه بنام هر چی تو http://shargh.us/fa/28412/دانلود-آهنگ-جدید-محسن-یگانه-بنام-هر-چی-ت.html دانلود نماهنگ ارغوان http://shargh.us/fa/28106/دانلود-نماهنگ-ارغوان.html دانلود آلبوم جدید محسن چاوشی به نام امیر بی گزند http://shargh.us/fa/28393/دانلود-آلبوم-جدید-محسن-چاوشی-به-نام-امی.html دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبای حجت اشرف

  2. نماینده رسمی الکسا در ایران:

    www.iAlexa.ir افزایش Bazdid سایت و وبلاگ شما به همراه نماد اعتماد تضمینی و واقعی کنتور بازدید سایت خود را منفجر کنید قانونی واقعی شرعی حلال www.iAlexa.ir