moodiran مديريت-بازاريابي-تبليغات-برندينگ

از شهرت تا برند

از شهرت تا برند

بسیاری از کسب و کارها در صنف کاری خود مشهورند و تصور می کنند برند نیز هستند. از شهرت تا برند فاصله زیادی وجود دارد که اگر نتوانید این فاصله را پر کنید به طور یقین هرکز به موفقیت دست پیدا نخواهید کرد.

از شهرت تا برند تفاوت از زمین تا آسمان است!

بسیاری از کسب و کارها در صنف کاری خود مشهورند و تصور می کنند برند نیز هستند. از شهرت تا برند فاصله زیادی وجود دارد که اگر نتوانید این فاصله را پر کنید به طور یقین هرکز به موفقیت دست پیدا نخواهید کرد.

برند سازی شامل سه بخش بزرگ است:

برندسازی فردی

برندسازی سازمانی

برند سازی مکانی

که در اینجا به به برندسازی سازمانی خواهیم پرداخت.

نام سازمان شما مهمترین است.

بهترین نام ها در برند سازی اسامی یک یا دو کلمه ای هستند. با نگاهی به سایت interbrand.com در می یابیم که برندهای برتر جهان نیز از این قانون تبعیت می کنند. البته این که در ثبت شرکت ها می بایست از اسامی چند کلمه ای استفاده کرد موضوع دیگری است که امروزه می توانید از یک کلمه به عنوان برند در ثبت شرکت ها نیز بهره ببرید. نکته اینجاست که برترین اسامی که ذهن مشتری مانردگار خواهد بود اسامی است که در آن ها از حرف الف یا سین استفاده شده باشد.

طراحی لوگو بیش از پنج هزار تومان می ارزد.

دلایل بسیاری وجود دارد که چرا طراحی لوگو بیش از پنج هزار تومان ارزش دارد. لوگو یا آرم تصویری است که سرعت ارتباط شما با مشتریانتان را بالا می برد. به لوگوهای امروزی نگاهی بیاندازید لوگوهای امروزی می بایست ساده باشند، به مرور زمان قدیمی نشوند، مرتبط با نوع فعالیت و ماندگار در ذهن باشند.

شعار تبلیغاتی جذاب داشته باشید

شعار تبلیغاتی یکی از ابزارهای برندسازی امروز محسوب می شود. در شعارهای تبلیغاتی به خاطر داشته باشید که از خودتان تعریف نکنید، وظایفتان را شعار نکنید و در نهایت اسم شرکت شما در شعار نباید باشد.

رنگ های خوب ایده آلند

استفاده از رنگ مشخص در برندسازی بسیار اهمیت دارد و مشتریانتان باید رنگ سازمانی شما را همه جا ببینند. روی سربرگ، داخل سازمان، کلیه امور تبلیغاتی و حتی داخل پاکت نامه شما

دنیای مجازی را دریابید.

جمله ای است که می گوید "اگر شما وب سایت ندارید؛ اصلا کسب و کاری ندارید." داشتن وب سایت ضروری ترین اقدام شما پس از طراحی های اولیه می باشد. داشتن آدرسی جذاب و ساده، طراحی مناسب و برنامه نویسی قدرتمند بسیار اهمیت دارد. از شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک و لینک این غافل نشوید در ضمن برای اپلیکیشن های روی گوشی تلفن همراه نیز برنامه ای مدون برای مشتریانتان داشته باشید.

ست اداری بی نظیر

بیزنس کارت، سربرگ و پاکت نامه هم در مقوله برندسازی محسوب می شوند. امروز می بایست گرماژ سربرگ شما بیش از 100 گرم باشد و پشت سربرگ شما رنگ سازمانی شما لحاظ شده باشد و داخل پاکت نامه های شما هم رنگ سازمانیتان وجود داشته باشد و آدرس سربرگ شما بالای صفحه باشد و ...

55 درصد تاثیری که شما روی مخاطب می گذارید به ظاهر شما بستگی دارد

لباس فرم نیز از فاکتورهای دیداری برند شما محسوب می شود. از لباس فرم هایی در سازمان استفاده کنید که رنگ سازمانی شما در آن لحاظ شده باشد.

1 نظر

  1. رضا:

    سایت تفریحی پرشین ناز http://persiannaz.com