moodiran مديريت-بازاريابي-تبليغات-برندينگ

رپورتاژ آگهی چیست و رپورتاژ آگهی چه کاربردی دارد

رپورتاژ آگهی چیست و رپورتاژ آگهی چه کاربردی دارد

رپورتاژ آگهی به انگلیسی Advertorial مطلبی است که ظاهری شبیه به سایر مقالات و مطالب دارند اما در واقع باسفارش قبلی و با هدف تبلیغ برای یک شرکت یا سازمان تجاری تهیه شده اند.

در جراید ، سایت های خبری و مجلات از چنین شیوه ای برای تبلیغات استفاده می شود.

گزارش ها و خبرهای تبلیغی برخی شرکت ها و سازمان ها در قالب اخبار و گزارش در برخی روزنامه ها و جراید منتشر می شود. این مطالب باید از سوی سردبیر از طریق عناوین یا علامت های خاص از مطالبی که توسط تحریریه تدوین می گردند جدا گردیده تا به اعتماد مخاطبان خدشته ای وارد نشود.

رپورتاژ آگهی در پی وجود حجم انبوه تبلیغات مستقیم و غیر مستقیم شرکت های مختلف در رسانه های متعدد به وجود آمد. رپورتاژ آگهی های حرفه ای توسط کارشناسان بازاریابی تدوین می گردند. علت بکارگیری کارشناسان بازاریابی جهت تدوین این نوع آگهی ها ، آشنایی و آگاهی این افراد نسبت به محصولات و خدمات شرکت ها و همچنین شناخت کافی نسبت به امور روانشناسی مخاطبین می باشد. رپورتاژ یک روش فوق العاده موثر برای معرفی محصولات و خدمات شرکت است. در سال های اخیر مدیران شرکت ها با کسب آگاهی از فواید این نوع آگهی ها ، اقدام به پرداخت هزینه های بسیار در قالب بودجه تبلیغاتی پرداخت می نمایند.

این موضوع تا جایی توسعه یافته است که سازمان صدا و سیما با راه اندازی برنامه هایی همانند “طلایه داران صنعت” و همچنین اختصاص بخشی از برنامه های پرمخاطب مانند “پایش” جایگاه رپورتاژ آگهی را در میان برنامه های تلویزیونی ایجاد نموده اند. رپورتاژ آگهی همان طور که در فوق گفته شد توسط واحد بازاریابی سازمان ها تدوین می گردد و پس از آن توسط پرسنل واحد روابط عمومی جهت اکران می گردد. رپورتاژ آگهی های تجاری در راستای معرفی محصولات جدید و به منظور افزایش آگاهی مخاطبین در مورد فواید یک محصول کاربرد بسیار زیادی دارد.

یک مثال ساده کاربرد رپورتاژ آگهی به عنوان مثال در بازاری همه شرکت های تولید کننده شوینده های خانگی محصولات شیمیایی تولید می کنند، اگر شرکتی که اقدام به تولید شوینده های گیاهی نموده است، از اینو نوع آگهی استفاده کند و مزایای این نوع شوینده ها را در قالب مقالات برجسته کند، بازخورد مثبتی خواهند داشت. و یا شرکتی که در زمینه تولید قطعات جلوبندی فعال است و در یک جریده در مورد معایب احتمالی یک سیبک خودرو غیراستاندارد و عوارض آن مطالبی را جهت ارتقا آگاهی مصرف کنندگان می نویسد و سپس مزایای تولید سیبک استاندارد را به مخاطب منتقل می کند، در نهایت در مقابل آن تصویر محصولات و برند خود را به نمایش می گذارد ، از رپورتاژ آگهی استفاده نموده است. مشاورین پارک بازاریابی ایران در شرکت هایی که دارای محصولات متمایز از بازار هستند از رپورتاژ آگهی در قالب کمپین تبلیغاتی بسیار استفاده می کنند. هزینه های رپورتاژ آگهی از صرف هزینه های مستقیم به صرفه تر بوده و اثربخشی بیشتری نیز در پی دارد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...