moodiran مديريت-بازاريابي-تبليغات-برندينگ

6 نکته در مورد طراحی برنامه های بازاریابی

6 نکته در مورد طراحی برنامه های بازاریابی

۶ نکته در مورد طراحی برنامه های بازاریابی موضوعی است

۱- به صحبت های و نظرات مشتریان خود اهمیت دهید.

بیشتر صاحبان مشاغل تصور می کنند که هیچکس نمی تواند بهتر از آن ها در خصوص مسئله کسب و کارشان اظهار نظر کند ، اما آن ها صد در صد در اشتباه هستند زیرا مشتریان یک بنگاه اقتصادی بهتر از صاحبان آن در خصوص محصولات و خدمات آن ها اطلاعات دارند.نکته برنامه بازاریابی در هنگام فرآیند بازاریابی و فروش به تمامی صحبت های مشتریانتان به خوبی گوش دهید و سعی کنید متوجه نیاز و خواسته آن ها شوید ، زیرا اگر چنین کار انجام ندهید احتمال شکست شما حتی در بهترین شرایط زیاد خواهد بود ، اینکه شما چه چیزی باید از مستری بپرسید حائز اهمیت نیست ، چون آن ها در خلال صحبت هایشان هر آنچه شما نیاز به دانستن آن دارید ، بیان می کنند! اما بهترین راه حل برای شنیدن صدای مشتریان فعالیت در شبکه های اجتماعی است، اگر تا به حال در شبکه های اجتماعی عضو نشده اید، حتما همین امروز این کار را انجام دهید، شبکه های اجتماعی کانالی است که هم شما می توانید برند تان ، محصولاتتان را در آن معرفی کنید و از کلیه نقطه نظرات مشتریان و مخاطبان خود بهره مند شوید، تا بتوانید معایب و نقاط ضعف محصولاتتان را برطرف کنید.

۲- یکی دیگر از نکات مهم در طراحی برنامه های بازاریابی این است که باید همواره به دنبال یافتن فرصت های بازار هدف محصولات و خدمات صنعت خود باشید

، در واقع شما همواره باید به دنبال پیدا کردن راه حل هایی برای دستیابی به جدید ترین تکنولوژی های تولید ، و هدف گذاری های جدیدی در بازار هدف خود باشید.

۳- مشکلاتی که مشتریان با شما دارند را بر طرف کنید.

همان طور که می دانید یکی از موضوعات بسیار مهم در فرآیند بازاریابی و فروش برای هر یک از بازاریابان درک نیاز ها و خواسته ها مشتریان می باشد، اما علاوه بر درک این موضوعات بسیار لازم است که از فروشندگان محصولات خود بپرسید با چه روشی محصول را مشتریان خود معرفی می کنند و باید یک پیشنهاد ویژه برای مشتریان محصولاتی که به صورت رقابتی در بازار هدف ارائه می شوند داشته باشید ، تا بتوانید فروش بیشتری داشته باشید ، اما اگر یک محصول به صورت رقابتی در بازار هدف معرفی نمی شود یعنی تنوعی در آن وجود ندارد باید به فکر برطرف کردن مشکلاتی که مصرف کنندگان با محصول دارند باشید تا بتوانید محصول خود را به فروش رسانید.

۴- سعی کنید برای فروش و بازاریابی محصولات خود از روش های جدید استفاده کنید،

شما می توانید روند بازاریابی و فروش رقبا را کنترل کنید تا هم از اشتباهاتی که آن ها انجام می دهند در سیستم واحد بازاربی شرکت خود جلوگیری کنید و هم اگر از روش های مناسب تری استفاده می کنند شما نیز از آن روش ها بهره مند شوید و هرگز فراموش نکنید که باید بازخورد تمامی کانال های بازاریابی خود به شدت زیر نظر داشته و آن ها را ارزیابی کنید.

۵- رفتار رقیبان محصولات و خدمات خود را در بازار هدف زیر نظر داشته باشید

، سعی کنید از هر حرکت آن ها مطلع شوید. در بازارهای رقابتی کوچکترین حرکتی از سمت رقبا به سرعت از طریق مشتریان به گوش شما خواهد رسید ، نکته حائز اهمیت این است که شما نباید از ارائه خدمات به مشتریان نسبت به رقبای خود عقب بمانید.

۶- شناسایی بازار هدف محصولات و خدمات یکی دیگر از الزامات برنامه های بازاریابی می باشد

، همواره فراموش نکنید حتی اگر محصولات شما سهم بسیار کوچکی از بازار را به خود اختصاص داده باشد شما باید از تمامی تغییرات و حوادث بازار هدف محصولات خود باخبر باشید، یقینا محصولاتی که مخاطب محدودی دارند یافتن مشتری مناسب برای آن ها کار دشواری می باشد و حتی می توانید برای تنظیم برنامه های بازاریابی ، بازار هدف را بخش بندی کنید تا به درک عمیق تری از نیاز ها و خواسته های مشتریان خود برسید . هر چقدر در زمینه کسب اطلاعات بیشتر، دقیقتر و موشکافانه عمل کنید بیشتر به موفقیت نزدیک خواهید شد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...