moodiran مديريت-بازاريابي-تبليغات-برندينگ

برند سازی

برند سازی

« برند سازی » به عنوان نشانه ای از مالکیت، اعتماد، اطمینان و کیفیت آغاز شد؛ و در دوران پس از جنگ جهانی دوم به تدریج به صورت نمادی از تمایز و یگانگی تحول یافت. با جهانی شدن تجارت و اشباع بازار از انواع کالاها و خدمات، نیاز به بازشناخته شدن و مورد تمایز قرار گرفتن و به دنبال آن، کمک­رسانی به خریداران در تشخیص و انتخاب خدمات نیز افزایش یافت. شرکت ها هر یک به دنبال شعار و نشانی بودند تا بتوانند بخت خود را در رقابت بازار حفظ کنند. بنابراین حضور خود را در رادیو و تلویزیون نیز پررنگ تر نمودند؛ برندها در دهه های ۷۰ و ۸۰ میلادی توانستند به شیوه های مشتریان در گسترش روابط خویش با برندها آگاهی یافته و دریافتند که چگونه ارزشها، سنجه های کیفی و گزاره های ویژه ای را به مشتریانشان القا نمایند. در عصر هویت، هدف یک برند، ایفای نقشی به عنوان شناسه جایگاه برند در بازار و عامل جدا کننده کالاهای تجاری و شخصی-هم به لحاظ ظاهری و هم کلامی-در میان توده مردم بوده است. امروزه نیز هنوز همین ویژگیهای بنیادین برای یک برند بزرگ مرسوم است اما خواسته های دنیای حاضر بیش از پیش رو به فزونی می باشد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...